Speltips och odds: AIK – Klaksvik 6 juli

Veckans sportutbud är tunt och då får vi – inte oss emot – hoppa framåt lite i schemat. Fokus på AIK:s Europa League-kvalretur mot färöiska Klaksvik och då är målet att fyrdubbla insatsen.

  Hämta en ny bonus – Här hittar ni vår bonusguide!

AIK förmådde inte att spräcka nollan i det inledande mötet och slutresultatet skrevs 0-0 – och det är ett rent fiasko, mot en så pass mycket sämre motståndare. Färöisk fotboll, även på dess toppnivå, är det helt enkelt amatörklass över.

Lek med tanken att AIK skulle misslyckas med att avancera vidare från den första rundan. Vilket misslyckande! Ett brutalt sådant.

I den inhemska serien är Klaksvik tvåa, på samma antal pinnar som serieledaren. Skalperna historiskt är lätträknade. Förra året var dock ett stort kliv framåt, med den andraplats som då löstes. Tas ännu ett kliv nu?

AIK kommer från ett 2-2-kryss mot Östersund, då inhoppande Denni Avdic hoppade in och kvitterade sent för solnaiterna. Välförtjänt? Nja… Prestationen lämnade en hel del att önska, det är det inget snack om.

Mållös första halvlek?

Vi ställer in fokus på målmarknaden, inzoomat på den första halvleken. Ställs AIK inför fortsatta problem?

Det är självklart så att AIK är flera, flera klasser bättre än det färöiska motståndet. Det är helt och hållet odiskutabelt – men kan man misslyckas med att måla på 90 minuter på bortaplan, kan man väl dito på 45 hemma?

Offensiven var helt avtrubbad, rapporteras det, vilket också resultatet avslöjar – och det har varit problemet under hela spelåret. Det är bara att titta på målstatistiken i Allsvenskan; 13 baljor på lika många matcher – som ett topplag.

Klaksviks nolla borde spräckas, men att hålla den intakt i en halvlek är absolut ingen omöjlighet.

Under 0,5 mål i första halvlek synas till fyrdubbla insatsen hos Bet365.

  Rygga spelet hos Bet365 – Få 1 000 kr bonus!

Speltips – snabbfakta

Spelstopp: 19:00, torsdag 6/7

Speltips: Under 0,5 mål i första halvlek

Odds: 4,00

Bolag: Bet365

Räkna ut din vinst

Följ oss på sociala medier